Poděkování nadaci ČEZ za finanční podporu při školení pracovníků
Rádi bychom touto formou poděkovali nadaci ČEZ za poskytnutí finanční podpory na projektech školení pracovníků KŘIŽOVATKA handicap centra, o.p.s.
Konkrétně školení pracovníků v přímé péči na téma Motivace klientů v sociálních službách a jako druhé následovalo školení Rozvoj týmové spolupráce, které bylo určeno pro všechny pracovníky organizace.
Motivace klientů v sociálních službách
Pracovníci získali nový pohled na to, jak dovést ke spolupráci nespolupracující klienty, a to cestou připojením se k jejich zájmům. Jejich rozvojem se pozvolna klient více zapojí do aktivit a začne řešit svůj handicap. Jde se cestu pozitivní motivace a netradičních řešení. Součástí kurzu bylo zpracování několika analýz našich klientů a celotýmové hledání cesty k jejich motivaci. U každého se nalezla cesta, která se nyní převádí do praxe ve spolupráci mezi oběma sociálními službami. Získali jsme další užitečný nástroj v našem přístupu k motivaci. Nemotivovat klienti k něčemu co nechtějí, ale jít s nimi cestou přes jejich koníčky a zájmy. Dojít k cíli sice delší a obtížnější cestou pro pracovníky, ale vedoucí k jejich dlouhodobé motivaci.
Rozvoj týmové spolupráce
Kurz byl veden zkušeným lektorem – psychologem. Seznámil nás s dynamikou a vývojem týmu. Všichni zjistili, že každý pracovník tvoří nedílnou součást týmu, bez které není možné správně fungovat. Byl kladem důraz na komunikaci a předávání informací v týmu i mezi týmy. Prošli jsme naši praxi v předávání informací a proces byl doplněn o několik námětů, jak ho zlepšit. Došlo i k ocenění některých způsobů, které si nastavili sami pracovníci v předávání informací v týmu. Získali jsme mnoho podnětů k rozvoji synergie týmu, která povede ke zvyšování výkonosti. Po školení je v týmech vidět změna v uvědomění si každého jeho důležitosti a jeho roli. Došlo ke snížení napětí v týmech i mezi nimi a zlepšila se jejich spolupráce jak mezi sebou, tak i s pečujícími osobami.